26 Eylül 2009 Cumartesi

Amerika III - Silah.

Boston’dan New York’a otobüsle giderken yolda bir silah tükkanı reklamı gördüm. Kocaman bir ilan ama. Üzerinde hem dev harflerle hem de pavyonvari bir renklilikte şöyle yazmışlar: “No ID’s, no background checks. We Sell Guns. Terrorists and Criminals are Welcome” (Kimlikti, geçmiş kontrolüydü (!) istemiyoruz. Biz silah satıyoruz. Teröristler ve suçluların başımızın üstünde yeri var!).

Tabii hemen fotoğraf makinemi aradım bu özel anı fotoğraflamak için, ama maalesef otobüs uçtu gitti ben makineyi bulana kadar. Kaç gün herkese sordum, abi dedim nasıl oluyor, nasıl izin verilir böyle bir reklama. Abi dediler burası Amerika, silah lobisi yönetiyor burayı, Kiziroğlu Mustafa Bey gelse silah satışı yasaklanmaz. E tamam dedim anladım da böyle reklam mı olur yahu! Dediler ki abi olur, kapitalizm bu, sınır tanımaz, silahçılara dokunsalar özgürlük elden gidiyor diye kıyamet kopar.

Amerika’ya giydirmenin hem kolaycı bir tarafı hem dayanılmaz bir çekiciliği olduğunu kabul etmek lazım. Bazen kendini durdurmak zor, yokuş aşağı salıp kalayı basmak gayet kolay geliyor imparatorluk karşısında. Ama işte bakın akşam eve geldim, derdimi google’a sordum ve sonuçta bu reklamın aslında bir reklam olmadığını, tam tersine tehlikeli silahlanmaya dikkat çekmek için bir sivil toplum kuruluşu tarafından oraya koyulduğunu gördüm. Buyrun siz de bakın:

http://abcnews.go.com/Blotter/story?id=5685646&page=1

Burada ilk öğrenilmesi gereken şeylerden biri ülkeyi bozuk para misali harcamayı terk etmek galiba.

Hiç yorum yok: