2 Ağustos 2011 Salı

Bir benlik ıslah tasarısı.

"O halde düzelteyim. Erotik bir alışveriş. Çünkü o zamanki genç ve bencil halimle John gibi temelden eksik birini sevmem, gerçekten sevmem zor olurdu. Yani: İki erkekle erotik bir alışverişin ortasındaydım ve onlardan birine köklü bir yatırım yapmıştım -onunla evlenmiştim, çocuğumun babasıydı, öbürüne de hiçbir yatırımım yoktu.

Şimdi düşünüyorum da, John'a köklü bir yatırım yapmamamın önemli bir sebebi, size söylediğim üzere onun kendini efendi birine, aptal bir hayvana, bir kadına bile zarar veremeyecek türden bir adama çevirme tasarısı olmalı. Şimdi düşünüyorum da ona karşı daha açık olmalıydım. Bir sebepten kendini tutuyorsan, yapma, buna gerek yok! Ona bunu söyleseydim, o da bunu ciddiye alsa, kendine biraz daha içgüdüsel, zorba, düşüncesiz olma hakkı tanısaydı, belki o sıralar sahiden iyi gelmeyen ve ileride daha da kötüleşecek olan bir evlilikten beni koparabilirdi. Öyle olsaydı beni veya sonradan meğer ziyan olduğu ortaya çıkan hayatımın en güzel yıllarını kurtarabilirdi."


(Coetzee, Taşra Hayatından Manzaralar - Yaz Mevsimi'nden. Çev. Suat Ertüzün)

Hiç yorum yok: